- Wynagrodzenie
Wynagrodzenie za świadczone usługi zależy od formy współpracy ustalonej indywidualnie z każdym Klientem. Na wysokość wynagrodzenia bezpośredni wpływ ma stopień skomplikowania sprawy, przewidywany nakład pracy oraz czas trwania współpracy.
Kancelaria stosuje następujące formy rozliczeń:
1.
Stawka stała jednorazowa – wynagrodzenie za jednorazowe czynności prawne o charakterze typowym, przewidywalnym do ustalenia przy pierwszym spotkaniu, m.in.: udzielenie porady prawnej, sporządzenie standardowych pism oraz projektów umów, wykonanie wstępnej analizy prawnej, prowadzenie postępowań o niespornym charakterze;
2.
Stawka godzinowa – wynagrodzenie jest obliczane na podstawie sumy godzin poświęconych na wykonanie zlecenia i stawki godzinowej ustalanej w umowie zawartej z Klientem. Ta forma rozliczenia proponowana jest przy wykonywaniu takich czynności jak: uczestniczenie w negocjacjach, konsultacjach i innych ważnych spotkaniach wymagających obecności prawnika, sporządzanie audytów prawnych oraz realizacja zleceń o charakterze indywidualnym
3.
Stawka w formie ryczałtu miesięcznego – strony ustalają w umowie kwotę, która będzie stanowiła stałe wynagrodzenie miesięczne Kancelarii za obsługę prawną (usługi i gotowość). Tak ustalone wynagrodzenie powiązane jest jednak z limitem czasu pracy. Ustala się maksymalną ilość godzin pracy Kancelarii w danym miesiącu w ramach ustalonego limitu kwotowego (np. 10 lub 30 godzin). Przekroczenie limitu skutkuje automatycznie naliczaniem wynagrodzenia za efektywnie przepracowany czas ponad ustalony limit. Strony ustalają wysokość wynagrodzenia za godzinę pracy (stawkę godzinową). „Niewykorzystany” limit czasu pracy w ramach ryczałtu nie przechodzi na następny miesiąc. Rozliczenie następuje za okresy miesięczne.
4.
Success fee – ta forma rozliczenia ma charakter premii za pomyślne dla klienta zakończenie sprawy, proponowana jest przy współpracy dotyczącej obsługi dużych projektów albo kontraktów oraz w postępowaniach sądowych o charakterze spornym lub precedensowym.